חזרה למאמרים האחרונים

כמה לוקח מתווך על השכרת דירה?

כסף

רבים מבעלי הדירות בישראל מחליטים לשכור שירותים של תיווך נדל"ן לצורך השכרת הנכס שלהם. בנוסף, גם שוכרים רבים פונים למתווך על מנת שיאתר עבורם דירות באזור, במפרט, בגודל, בקומה ובמחיר המבוקש להם. אחת השאלות הנפוצות לגבי השכרת דירה דרך תיווך, היא כמה יש לשלם למתווך עבור סגירת העסקה של השכרת דירה?

אז התשובה היא שדמי התיווך נעים בין חצי חודש שכירות לבין חודש שכירות, כשהמחיר לרוב כולל מע"מ. לעיתים גם בעל הדירה וגם השוכרים החדשים נדרשים לשלם כל אחד מהם את דמי התיווך, אך זה משתנה וקיימים מצבים בהם רק בעל הדירה משלם את דמי התיווך או לחלופין, רק השוכרים משלמים למתווך.

מדוע כדאי לשוכר להיעזר בשירותי תיווך?

בין אם אתם מתעניינים לגבי השכרת דירות בירושלים או קניית דירה בירושלים, אתם צפויים להתבלבל מהיצע הדירות הקיים. כאשר אתם משוטטים בלוחות הנדל"ן ברחבי הרשת, אתם מתרשמים מהדירות כפי שהן נראות בתמונות וממהרים ליצור קשר עם בעל הדירה, מפנים זמן ומגיעים אל הנכס. אלא שלא תמיד הדירות הפוטוגניות המוצגות בלוחות הנדל"ן נראות כך במציאות, ופעמים רבות מחפשי הדירה מבזבזים זמן על הגעה לדירה שכלל אינה מתאימה להם.

היתרון הגדול בשכירת שירותי תיווך וייעוץ נדל"ן הוא החיסכון בזמן. המתווך מכיר את כל הדירות הקיימות בעיר והוא רואה עשרות דירות מדי יום. בשל כך, הוא יכול להתאים לשוכר את הדירה המבוקשת לו והמתאימה לו ביותר, ולחסוך עבורו זמן רב. כידוע זמן זה כסף, ולכן דמי התיווך מתגמדים לעומת הזמן שנחסך עבורכם בזכות המתווך.

בנוסף לכך, מתווך יכול למנוע עימותים בין בעל הדירה לשוכרים הפוטנציאליים. הוא מהווה מעין מגשר ביניהם, מבקש מבעל הדירה לתקן ליקויים בנכס במידה וקיימים, ומנהל משא ומתן בין השוכרים לבעל הדירה לגבי המחיר כדי ששני הצדדים יהיו מרוצים.

מדוע כדאי לבעל הדירה להיעזר בשירותי תיווך?

מתווך ויועץ נדל"ן חוסך זמן גם עבור בעל הדירה. הצגת הדירה עבור שוכרים פוטנציאליים כרוכה בזמן רב – יש שוכרים שיכולים לראות את הדירה רק בשעות שאינן נוחות עבור בעל הדירה, כאשר הוא עובד או אין לו פנאי לכך. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במשקיעים המתגוררים בחו"ל. רוב הדירות שנמצאות אצל מתווכים הם בעיקר של משקיעים ותושבי חוץ, אשר דואגים לשימור הדירה ואחזקתה. תפקידו של המתווך הוא להציג את הדירה לשוכרים הפוטנציאליים במקום בעל הדירה שהזמן והמטלה הזאת נחסכים ממנו.

כאשר ישנם שוכרים קיימים בדירה המסוכסכים עם בעל הדירה, הם עלולים להרחיק את השוכרים הפוטנציאליים. היתרון של מתווך נדל"ן, הוא שיש לו יכולות שכנוע והוא מפעיל את מירב המאמצים על מנת לקדם את סגירת העסקה. עוד חשוב לציין שכאשר המתווך נפגש עם אנשים המתעניינים בהשכרת הדירה, הוא עורך בדיקה לגבי הרקע הכלכלי שלהם: הוא מברר האם הם עובדים ומבקש תלושי משכורת, בודק ערבויות ושהם מסוגלים לעמוד בשכר הדירה. כך הוא מצליח למנוע מצבים של השכרת דירה לשוכרים בעייתיים שאינם משלמים.

כפי שראיתם, דמי התיווך בטלים בשישים לעומת היתרונות הרבים של השכרת מתווך, הן עבור בעל הדירה והן עבור השוכרים. חשוב לבדוק לפני שאתם סוגרים את חוזה השכירות מהם דמי התיווך המבוקשים ומהם תנאי התשלום. עוד ראוי לציין שאם החלטתם לראות דירה דרך מתווך, אינכם יכולים להגיע לאותה דירה בעצמכם ולחסוך את דמי התיווך. יחד עם זאת, כפי שנוכחתם לראות, המתווך פועל למענכם ויכול לחסוך לכם זמן רב, כאב ראש וסגירת עסקה שאינה מתאימה לכם.

מעוניינים לשמוע על נכסים נוספים
או לקבל מידע נוסף על הנכסים הקיימים?